Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να είναι σε θέση να συλλέξει και να αναλύσει τα δεδομένα που προέρχονται από τις ηλεκτρονικές αγορές που πραγματοποιούνται.

Τα Ecommerce reports σού επιτρέπουν να αναλύσεις τη δραστηριότητα των αγορών στην ιστοσελίδα ή την online εφαρμογή σου.

Μπορείς να δεις αναφορές για προϊόντα, πληροφορίες συναλλαγών, μέση αξία αγορών, ecommerce conversion rate, χρόνο μέχρι την επόμενη αγορά και άλλες πολύτιμες πληροφορίες.

Τα Ecommerce reports είναι ένα απαραίτητο εργαλείο που θα πρέπει να έχει κάθε επιχείρηση με ηλεκτρονικό κατάστημα, καθώς η πληροφορία που αντλείται, μέσα από αυτές τις αναφορές, είναι αυτή που θα καθορίσει τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της επιχείρησης.

Η ενεργοποίηση του Ecommerce report καλό θα ήταν να γίνει από έναν εξειδικευμένο developer ή marketing specialist, καθώς απαιτεί έναν συνδυασμό γνώσης προγραμματισμού, αλλά και της πλατφόρμας Google Analytics.

Οι αναφορές αυτές, εφόσον ενεργοποιηθούν σωστά, θα εμφανίζονται στο αριστερό menu στο Google Analytics, και θα είναι προσβάσιμες από οποιονδήποτε χρήστη έχει πρόσβαση στο λογαριασμό.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι, με την ενεργοποίηση του Ecommerce report, η μέτρηση των αποτελεσμάτων γίνεται από εκείνη τη στιγμή και έπειτα, καθώς το εργαλείο αυτό δεν λειτουργεί αναδρομικά, δηλαδή, δεν έχει καταγράψει προηγούμενη δραστηριότητα πριν από την ενεργοποίησή του.

Βασικές ορολογίες και KPIs για το Ecommerce Report

Τα βασικά Ecommerce metrics (π.χ. Transactions, Revenue, Ecommerce Conversion Rate) είναι διαθέσιμα στο Ecommerce tab σε πολλά standard reports.

Μπορείς, επίσης, να δεις συγκεκριμένα Ecommerce reports, ακολουθώντας την εξής διαδρομή:

  1. Σύνδεση στο Google Analytics
  2. Επιλογή του επιθυμητού view
  3. Άνοιγμα καρτέλας Reports.
  4. Επιλογή Conversions > Ecommerce

Διαθέσιμα Δεδομένα

Τα δεδομένα ecommerce αποτελούνται από προϊοντικές πληροφορίες (item data) και πληροφορίες συναλλαγών (transaction data).

Οι πληροφορίες συναλλαγών αποτελούνται από πληροφορίες που έχουν συλλεχθεί από κάθε συναλλαγή που πραγματοποιείται από την ιστοσελίδα ή την εφαρμογή σου και παρέχουν τα εξής δεδομένα:

Transaction ID Συλλέγεται πάντα και εμφανίζεται στα reports Ο μοναδικός κωδικός της συναλλαγής
Affiliation Μη απαραίτητο Το κατάστημα ή ο affiliate από όπου προήλθε η αγορά
Revenue Μη απαραίτητο Υποδεικνύει τη συνολική αξία που σχετίζεται με την αντίστοιχη συναλλαγή. Η αξία αυτή μπορεί να περιλαμβάνει φόρους, μεταφορικά ή άλλα επιπλέον κόστη που θέλεις να συμπεριλάβεις ως στοιχείο της συνολικής αξίας
Shipping Μη απαραίτητο Αποτελεί τα συνολικά μεταφορικά κόστη της συναλλαγής
Tax Μη απαραίτητο Αποτελεί το συνολικό φόρο της συναλλαγής

Σημαντικό: Τα Analytics χρησιμοποιούν το Transaction ID, για να εξασφαλίσουν ότι κάθε συναλλαγή του ιδίου Transaction ID μετριέται, μόνο, μία φορά ανά session, ακόμα και αν ένας χρήστης δει τη σελίδα επιβεβαίωσης της αγοράς πολλαπλές φορές, κατά τη διάρκεια ενός session (όπως π.χ. Εάν κάνει refresh τη thank you page, κατά τη διάρκεια του checkout).

Ένα αντικείμενο αντιπροσωπεύει ένα ανεξάρτητο προϊόν που πουλήθηκε ως μέρος μιας συναλλαγής.

Ένα αντικείμενο έχει τις παρακάτω ιδιότητες:

Transaction ID Συλλέγεται πάντα και εμφανίζεται στα reports Ο μοναδικός κωδικός της συναλλαγής
Name Συλλέγεται πάντα και εμφανίζεται στα reports Το όνομα του αντικειμένου (π.χ. Nike Millenium 97)
SKU Είναι σημαντικό να υπάρχει, καθώς έτσι μπορείς να παρακολουθείς την απόδοση ενός συγκεκριμένου προϊόντος Ο μοναδικός κωδικός προϊόντος
Category Παρατηρώντας την κατηγορία των πωληθέντων προϊόντων, θα σου δώσει μια εικόνα για το τι είδους προϊόντα έχουν την καλύτερη απόδοση, καθώς και δυνατότητα cross και upsell με παρεμφερή κατηγορίες Η κατηγορία στην οποία ανήκει το προϊόν
Price Εάν το ηλεκτρονικό σου κατάστημα εμπορεύεται προϊόντα (και όχι υπηρεσίες με fixed τιμές), η καταγραφή της τιμής -δηλαδή η τιμή που πωλείται το προϊόν- είναι από τα βασικότερα metrics στο ηλεκτρονικό εμπόριο Η τιμή ανά αντικείμενο
Quantity Ομοίως με την τιμή, η ποσότητα του προϊόντος θα σου δείξει την πρόθεση των αγοραστών σχετικά με τις ανάγκες τους. Για παράδειγμα, αν σε ένα κατάστημα λευκών ειδών οι χρήστες αγοράζουν πάνω από 3-4 σετ σεντονιών για μονά και διπλά κρεβάτια, αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα πρόκειται για οικογένεια, επομένως μπορείς να τους παρέχεις προσφορές σε παιδικά είδη Η ποσότητα των αντικειμένων που αγοράστηκαν ως μέρος μιας συναλλαγής. Αν ο κώδικας παρακολούθησης περιέχει έναν μη ακέραιο αριθμό (π.χ. 1.5), η ποσότητα θα στρογγυλοποιηθεί στην πλησιέστερη ακέραια τιμή

Standard Reports

Τα παρακάτω reports είναι διαθέσιμα. Συμπληρωματικά reports είναι διαθέσιμα ως μέρος του Enhanced Ecommerce, με το οποίο θα ασχοληθούμε σε επόμενο άρθρο μας.

  • Overview: Απεικόνιση των Revenue, Ecommerce Conversion Rate, Transactions, Average Order Value και άλλων metrics
  • Product Performance: Revenue, Purchases, Quantity, Average Price και Average QTY, ανά SKU και Category
  • Sales Performance: Revenue, ανά ημερομηνία
  • Transactions: Revenue, Tax, Shipping & Quantity, ανά Transaction ID
  • Time to Purchase: Days to Transaction & Sessions to Transaction

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, μπορείς να αποκτήσεις γνώση για τα εξής:

  • Ποια προϊόντα έχουν καλή απόδοση, καθώς και ποια προϊόντα ταιριάζουν καλύτερα στην πελατειακή σου βάση και πώς αποδίδουν, βάσει της διαφήμισης.
  • Τη συνολική αξία, ανά αγορά, και τον αριθμό των πωληθέντων προϊόντων, ανά συναλλαγή. Για παράδειγμα, αν ο αριθμός των προϊόντων, ανά αγορά, είναι μικρότερος από αυτόν που αναμένεις, ίσως να είναι μια καλή ιδέα να προσφέρεις εκπτώσεις ή να μειώσεις τα μεταφορικά κόστη.
  • Πόσος χρόνος χρειάζεται για τους καταναλωτές να πάρουν την απόφαση να αγοράσουν. Εάν ο κύκλος πώλησης είναι σταθερός ή υπάρχει διακύμανση ανάλογα με την εποχικότητα ή το είδος του προϊόντος, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτή την πληροφορία (σε συνδυασμό με άλλα δεδομένα), να κάνεις ακριβείς προβλέψεις για τα μελλοντικά κέρδη. Εάν οι πελάτες σου πραγματοποιούν πολλές επισκέψεις στη σελίδα σου πριν αγοράσουν, ίσως πρέπει να σκεφτείς έναν ανασχεδιασμό της σελίδας σου, που οδηγεί πιο εύκολα τους επισκέπτες στις σελίδες αγορών, ή επιλογές που επιτρέπουν στους χρήστες να συγκρίνουν τα προϊόντα και τις τιμές σου με τους ανταγωνιστές.

Πώς να κάνεις set up το Ecommerce Tracking στα Google Analytics

Για να παρακολουθήσεις τα ecommerce δεδομένα μέσα στην πλατφόρμα των Google Analytics, και συγκεκριμένα στο menu Conversions > Ecommerce, θα πρέπει:

  • Να ενεργοποιήσεις το Ecommerce Tracking για κάθε αναλυτική προβολή (View), στην οποία επιθυμείς να εμφανιστούν δεδομένα.
  • Να προσθέσεις τον κώδικα παρακολούθησης (tracking code) στην ιστοσελίδα ή την εφαρμογή σου, για να συλλέξεις τα δεδομένα ηλεκτρονικού εμπορίου και να τα στείλεις στο Analytics. Για να ολοκληρώσεις αυτή τη διαδικασία, θα πρέπει να έχεις μια εξοικείωση με τη γλώσσα προγραμματισμού HTML και την κωδικοποίηση σε JavaScript ή να έχεις βοήθεια από κάποιον έμπειρο web developer.

Ενεργοποίηση Ecommerce Tracking σε κάθε αναλυτική προβολή (View)

Θα πρέπει να ενεργοποιήσεις το Ecommerce tracking για κάθε αναλυτική προβολή, στην οποία επιθυμείς να εμφανιστούν τα δεδομένα.

  1. Συνδέσου στο Google Analytics.
  2. Κάνε κλικ στην επιλογή Admin και πήγαινε στην αναλυτική προβολή (view) που θέλεις να παρακολουθήσεις.
  3. Στη στήλη VIEW, κάνε κλικ στο στοιχείο Ecommerce Settings.
  4. Όρισε την επιλογή Enable Ecommerce σε ON (Ενεργοποίηση).
  5. Κάνε κλικ στην επιλογή Next Step.
  6. Κάνε κλικ στην επιλογή Submit.

Set up του κώδικα παρακολούθησης, μέσω Google Tag Manager

Εάν χρησιμοποιείς τον Google Tag Manager για τη διαχείριση των tracking codes σου, μπορείς να διαβάσεις το αναλυτικό set-up guide που παρέχει η Google εδώ.

Set up του κώδικα παρακολούθησης (Web)

Αν δεν έχεις, ήδη, ρυθμίσει τη βασική παρακολούθηση σελίδων, θα πρέπει να τη ρυθμίσεις, προτού συνεχίσεις.

Για να συλλέξεις δεδομένα ηλεκτρονικού εμπορίου από έναν ιστότοπο, πρέπει να προσθέσεις ένα κομμάτι κώδικα (JavaScript) στην ιστοσελίδα σου, ο οποίος αποστέλλει στο Analytics τα δεδομένα συναλλαγής και προϊόντος.

Για οδηγίες, μπορείς να ανατρέξεις στις ακόλουθες πληροφορίες στο Google Developers:

Ανάλογα με την ecommerce πλατφόρμα που χρησιμοποιεί η ιστοσελίδα σου, υπάρχουν πολλοί τρόποι να εγκατασταθεί και να ξεκινήσει ο κώδικας να καταγράφει την απαραίτητη πληροφορία.

Αρκετές πλατφόρμες, όπως το WordPress, διαθέτουν έτοιμα plugins, μέσω των οποίων μπορεί, εύκολα και γρήγορα, να γίνει η εγκατάσταση του κώδικα.

Set up του κώδικα παρακολούθησης (App)

Για να συλλέξεις δεδομένα από μια mobile εφαρμογή, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις ένα από τα Analytics SDKs.

Για να συλλέξεις δεδομένα από μια συσκευή, η οποία είναι συνδεδεμένη στο διαδίκτυο (ένα pos για παράδειγμα, αλλά όχι για μια ιστοσελίδα ή ένα mobile app), θα πρέπει να ανατρέξεις στο Ecommerce tracking ή στο Enhanced Ecommerce Tracking στο Measurement Protocol developer guide.

Βέλτιστες συμβουλές και πρακτικές

Οι βέλτιστες συμβουλές και πρακτικές βρίσκονται γύρω από τα κύρια metrics που θα πρέπει να παρακολουθείς στο ecommerce report, σε συνδυασμό με άλλα metrics, τα οποία θα σου φανερώσουν αδυναμίες, αλλά και δυνατά σημεία του ηλεκτρονικού σου καταστήματος.

Ορισμένα από αυτά είναι:

  • Sales (daily, weekly, monthly, quarterly, annually)
  • Shopping cart abandonment
  • Conversion rates
  • Site traffic
  • Time on site
  • Pages per visit
  • Traffic sources
  • Social media conversions
  • Bounce rate
  • Highest traffic pages/content
  • Assisted conversions

Κάθε ένα από τα παραπάνω KPIs μπορεί να σε βοηθήσει να πάρεις αποφάσειςσχετικά με τη στρατηγική του online καταστήματός σου.

Για παράδειγμα, το ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού (cart abandonment) μπορεί να είναι μια ένδειξη ότι η διαδικασία του checkout, πιθανότατα, να χρειάζεται βελτιστοποίηση.

Σε ποιο βήμα της ολοκλήρωσης αγοράς εγκαταλείπουν περισσότερο οι χρήστες την ιστοσελίδα σου;

Μήπως είναι στη σελίδα, όπου αναφέρονται τα μεταφορικά κόστη, τα οποία ενδεχομένως να φαίνονται πολλά στον χρήστη;

Ή μήπως τα πεδία, όπου πρέπει να καταχωρήσει τα στοιχεία του είναι πολλά και ζητάνε ευαίσθητες πληροφορίες, όπως π.χ. η οικογενειακή του κατάσταση.

Έτσι, σε συνδυασμό πάντοτε με τα υπόλοιπα metrics, όπως για παράδειγμα το conversion rate, θα αποκτήσεις εικόνα για στοιχεία που, ίσως, βλάπτουν σε μεγάλο βαθμό την κερδοφορία του ηλεκτρονικού σου καταστήματος.

Επίσης, πολύ σημαντικό είναι, για παράδειγμα, να έχεις εικόνα των assisted conversions, προκειμένου να δεις πόσες αλληλεπιδράσεις έχει ένας χρήστης με τα διάφορα κανάλια, όπου έχεις παρουσία, πριν καταλήξει στην τελική αγορά.

Από το Pay per Click και τα social media, στο direct click και, τότε, στην τελική αγορά, αρκετοί χρήστες, ενδεχομένως, να ακολουθούν το ίδιο μονοπάτι πριν το τελικό conversion, κάτι που μπορεί να σε βοηθήσει να αξιολογήσεις καλύτερα τα χρήματα που ξοδεύεις στα διαφημιστικά κανάλια και να βελτιώσεις έτσι την απόδοσή σου.

πηγή: http://bit.ly/2WDuLkr

στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε πληροφορίες για τη δημιουργία ιστοσελίδας , δημιουργία eshop , καμπάνιες google ads & S.E.O.

Δημιουργία Ιστοσελίδας - Προσφορά