Σαν βόμβα έπεσε η είδηση ότι από 15 Σεπτεμβρίου 2019 καταργείται η μέση θέση στα Google Ads, προκαλώντας πανικό στους PPC experts για την επόμενη μέρα! Τι είναι, όμως, η μέση θέση και γιατί δεν χρειάζεται να τα βάψουμε μαύρα μετά την κατάργησή της;

Το πρόβλημα με τη μέση θέση (average position)

Όταν ανταγωνίζεσαι για μια θέση σε μια συγκεκριμένη δημοπρασία της Google, η διαφήμισή σου έχει λάβει κατάταξη, βάσει της τιμής της πλειοδοσίας (bid), αλλά και του δείκτη ποιότητάς της (Quality Score).

Η κατάταξη, με τη σειρά της, καθορίζει τη θέση της διαφήμισής σου στα πληρωμένα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ουσιαστικά, η μέση θέση θα σου δείξει τη σειρά της εμφάνισης, αλλά όχι την ακριβή θέση της διαφήμισής σου ανάμεσα στα υπόλοιπα πληρωμένα αποτελέσματα.

Γιατί καταργείται ο δείκτης της μέσης θέσης;

Γιατί η Google πιστεύει ότι δεν είναι ένας σημαντικός δείκτης, πια.

Έτσι, η Google λάνσαρε τέσσερις νέες μετρήσεις – search ad position metrics, για να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε, καλύτερα, τη θέση των διαφημίσεών μας σε μια σελίδα οργανικών αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Οι τέσσερις μετρήσεις, δύο μετρήσεις για το absolute top position στη σελίδα αποτελεσμάτων και δύο για τα ad impressions και την εμφάνιση των διαφημίσεων πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα, αντιμετωπίζουν τους περιορισμούς της μέσης θέσης.

Ένας βασικός περιορισμός έρχεται με τη μέση τιμή των δεδομένων.

Για παράδειγμα, η μέση θερμοκρασία στην Αθήνα το Μάρτιο είναι 20 βαθμοί Κελσίου. Προφανώς, για κάποιον που ζει στο Λονδίνο (11) ή στο Παρίσι (12) αυτός ο μέσος όρος είναι λιγότερο χρήσιμος.

Αν θέλει να επισκεφτεί την Ακρόπολη, θέλει μόνο να ξέρει αν πρέπει να έχει μια ζακέτα μαζί του. Η μέση θερμοκρασία της Αθήνας εκείνου του μήνα δεν είναι αυτό που πραγματικά ψάχνει.

Είναι σημαντικό να κατανοήσεις τα δύο πολύ σημαντικά μέρη στη σελίδα αποτελεσμάτων με υψηλότερο CTR: η θέση της απόλυτης κορυφής, η οποία είναι και αυτή που οι χρήστες κάνουν πολλές φορές λάθος ότι είναι η 1η θέση και η θέση της κορυφής, η οποία βρίσκεται πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Έτσι, ακόμα και αν έχεις καταφέρει σε μια συγκεκριμένη δημοπρασία να πιάσεις την κορυφή, αυτό δεν σημαίνει, απαραίτητα, ότι η διαφήμισή σου φαίνεται στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων (SERP) – θα μπορούσε να εμφανίζεται και μετά τα οργανικά αποτελέσματα της σελίδας.

Με άλλα λόγια, η μέση θέση δεν λέει όλη την αλήθεια για το πού τελικά εμφανίζονται οι διαφημίσεις σου, έναντι άλλων διαφημίσεων, αλλά ασχολείται μόνο με τη σειρά! Και αυτό είναι όλο!

Αυτές οι νέες μετρήσεις είναι συγκεκριμένες και αποτελούν αξιόπιστους δείκτες της θέσης της διαφήμισης στη σελίδα, πράγμα πολύ πιο πολύτιμο.

Θα ήθελα να σε πάω στο 2011, όταν ο Hal Varian, Google’s chief economist, εξηγούσε τι είναι η μέση θέση.

  • «Average position relates to the auction, not placement on the results page.»

Η μέση θέση σχετίζεται με τη δημοπρασία, όχι θέση σε μια σελίδα αποτελεσμάτων.

  • As a result, if you’re trying to elevate the location of your ad, avoid bidding by average position. Sometimes average position may decrease as bids increase. Higher bids can actually allow you to enter additional, more competitive auctions in a worse position.

Ως αποτέλεσμα, αν επιθυμείς να ενισχύσεις τη θέση της διαφήμισής σου, απόφυγε να βασίσεις την πλειοδοσία σου, βάσει της μέσης θέσης. Κάποιες φορές, η μέση θέση μπορεί να μειώνεται, ενώ οι πλειοδοσίες αυξάνονται. Υψηλότερες πλειοδοσίες μπορούν να σου επιτρέψουν να συμμετέχεις σε επιπλέον, ακόμα, πιο απαιτητικούς πλειστηριασμούς με χειρότερη θέση.

Οι τέσσερις νέες μετρήσεις

Οι τέσσερις νέες μετρήσεις σου χαρίζουν τη γνώση που σου έλειπε:

Αν θέλεις να κυνηγήσεις τη θέση στη σελίδα αποτελεσμάτων, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τους δείκτες Search (Abs. Top) IS and Search (Top) IS.

Αν σε ενδιαφέρει να κυριαρχήσεις στα πληρωμένα αποτελέσματα, μπορείς να βελτιώσεις τις διαφημίσεις και τις πλειοδοσίες σου μέχρι να φτάσεις στο 80% Search (Top) IS.

Ποιος ο λόγος να κυνηγάς την 1η θέση, όταν όλοι οι ανταγωνιστές σου βρίσκονται στο κάτω μέρος της σελίδας, εξαιτίας της χαμηλής σχετικότητας των διαφημίσεών τους.

Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να ρίξεις τη μάχη σου, για να βρίσκεσαι στην κορυφή της σελίδας, όποτε είναι δυνατόν και επικερδές.

Τι μας περιμένει;

Παρόλο που η μέση θέση έχει παράσχει πολύτιμες πληροφορίες για τους διαφημιζόμενους με την πάροδο των ετών, η επικείμενη κατάργησή της από το λογαριασμό σου στο Google απέχει πολύ από το τέλος του κόσμου.

Μπορεί να το έχετε ξαναακούσει ή μάλλον να έχετε βαρεθεί να το ακούτε, αλλά είναι αλήθεια!

Το PPC είναι μια διαρκώς εξελισσόμενη μέθοδος διαφήμισης.

Και όπως πολλοί από τους PPC experts έχουν επισημάνει μετά από αυτή την ανακοίνωση, η αυτοματοποίηση καθιερώνεται όλο και περισσότερο.

Η δύση της μέσης θέσης – ειδικά στα πλαίσια μιας στρατηγικής μη αυτόματης πλειοδοσίας – το αντανακλά περισσότερο.

Αυτό σημαίνει ότι οι ημέρες που διαχειρίζεσαι τις καμπάνιες σου είναι μετρημένες;

Καθόλου. Όσο πιο χρήσιμη είναι η αυτοματοποίηση, δεν αντικαθιστά, αλλά ουσιαστικά συμπληρώνει τη στρατηγική σου.

Συμπέρασμα

Αν βρίσκεις τη μέση θέση χρήσιμη, συνέχισε να την εκμεταλλεύεσαι όσο ακόμα μπορείς.

Κάθε λογαριασμός είναι διαφορετικός και, αν μέχρι τώρα χρησιμοποιούσες αυτό το δείκτη για να βελτιστοποιείς τις πλειοδοσίες σου στο παρελθόν, δεν υπάρχει λόγος να σταματήσεις να το κάνεις πριν τον Σεπτέμβριο.

Παράλληλα, έχεις χρόνο να εξοικειωθείς με τα πραγματικά προτερήματα των νέων δεικτών & να Ξεκινήσεις να τα χρησιμοποιείς.

Τέλος, μη ξεχάσεις να γνωρίσεις καλύτερα τις αυτοματοποιημένες στρατηγικές πλειοδοσίας. Η εξοικείωση σας με αυτές θα γίνεται πιο σημαντική όσο περνάει ο καιρός.

Οι τέσσερις νέες μετρήσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω θα σε βοηθήσουν να αξιολογήσεις με νόημα τη θέση των διαφημίσεών σου και τον αντίκτυπό τους στην απόδοση.

πηγή: http://bit.ly/2WDuLkr

στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε πληροφορίες για τη δημιουργία ιστοσελίδας , δημιουργία eshop , καμπάνιες google ads & S.E.O.

Δημιουργία Ιστοσελίδας - Προσφορά